Media społecznościowe są potęgą
Social media wiki– to hasło chyba każdy kojarzy. Co dokładnie kryje się pod tą nazwą i skąd ta popularność mediów społecznościowych?
Social media- historia powstania
Social media to media społecznościowe. Jak sama nazwa wskazuje, chodzi o tworzenie społeczności. Pierwsze media społecznościowe pojawiły się wraz z rozwojem Internetu, już w 1978 roku. Obecnie prym wiedzie Facebook, choć w przyszłości może on zostać wyparty przez inny portal. Przykładowo przed Facebookiem istniały inne podobne strony. W Polsce swego czasu sporą popularnością cieszył się portal Nasza Klasa, w 2021 roku został jednak wyłączony.
Przyczyny popularności
Ludzie potrzebowali się ze sobą jakoś komunikować. W przypadku mediów społecznościowych kontakt jest o wiele łatwiejszy niż rozmowa osobiście lub przez telefon. Wcześniej rozpowszechnianiem informacji zajmowali się ludzie pracujący w radiostacjach i telewizji. Tymczasem w Internecie możliwość wymiany myśli z szerokim gronem odbiorców uzyskali przeciętni użytkownicy. Dzielenie się nowinkami jest stosunkowo łatwe i szybkie. Ponadto można korzystać z Internetu w telefonie, a więc urządzeniu, które często mamy przy sobie, a więc zdarza się nam zaglądać na Facebooka czy Instagrama, gdy się nudzimy.
Internetowy biznes
Biznes opiera się na relacjach między przedsiębiorstwami a klientami. Skoro media społecznościowe stały się przestrzenią do wymiany informacji, nic dziwnego, że zainteresowali się nimi przedsiębiorcy. Obecnie posiadanie własnej strony na Facebooku to dla organizacji standard. Do tego dochodzi Instagram, Youtube, Twitter. Działalność w social mediach jest kluczowym elementem wielu kampanii marketingowych.
Oprócz przedsiębiorstw istnieje również wiele modeli marketingu internetowego, który w dużej mierze opiera się na działalności w social mediach. Dla wielu kobiet atrakcyjną opcją jest promowanie np. kosmetyków Avon czy Oriflame. W zamian za wsparcie w promocji, otrzymują one zniżkę na produkty, a nawet wynagrodzenie. Jak widać, działania te mają sens i wartość, skoro firmom opłaca się inwestować w marketing internetowy.