Kultura organizacyjna przedsiębiorstwa a organizacja pracy

Lip 2, 2018 przez

Kultura organizacyjna przedsiębiorstwa a organizacja pracy

Jednym z istotnych elementów funkcjonowania przedsiębiorstw jest kultura organizacyjna. W wielu przedsiębiorstwach kultura taka rozwija się przez przypadek. Firmy, które chcą same wpływać na swój rozwój kreują zmiany w kulturze organizacyjnej, które mogą pozytywnie wpływać na działanie przedsiębiorstwa. Kultura organizacyjna przekłada się między innymi na stosunki między pracownikami, ale również na organizację pracy.

 

Jest to również ważny element pozyskiwania nowych pracowników. Jeśli kultura organizacyjna nie jest jednolita i występuje w niej chaos pracownikom znacznie trudniej jest odnaleźć się na stanowiskach pracy, gdyż nie ma jasnych, niepisanych reguł, które kształtują postawy i zachowania pracowników, jakie są korzystnie oceniane przez pracodawcę, czy osoby na stanowiskach kierowniczych. Kształtowanie kultury organizacyjnej jest ważnym elementem wpływającym na innowacyjność firm, wydajność pracy. Z tego powodu zarządzający przedsiębiorstwami powinni zwracać większą uwagę na sposób kształtowania kultury organizacyjnej.

Podobne

Tagi